University of Salford

Har nu hunnit spändera tre hela dagar i Manchester och bortsett från det engelska vädret så tycker jag väldigt mycket om den här staden. Har dock inte hunnit se så jättemycket mer än campus än. Men igår var jag på en längre promenad in till stan och gick bland annat förbi Manchester town hall och chinatown.
 
Jag är ju som sagt här för en termin utbytesstudier och pluggar på University of Salford. Själva skolan drar inte igång förens på måndag men den här veckan är fylld av massa introduktionsaktiviteter, och framför allt massor av gratis mat! Så de här dagarna har jag gått på intruduktionsföreläsningar, spelat bubbelfotboll, varit på välkomstfester och ätit lite för mycket.
 


Johan    •     •   http://finest.se/soulful

O Manchester! En av mina favorit städer. Håller dock inte på var sig Manchester United eller Manchester City. Är Arsenal fan. Men en mycket trevlig stad.

House of Em    •     •   http://houseofem.blogg.se/

Så spännande att vara utbytesstudent! Manchester har jag aldrig varit i men jag som jobbar på en affärsresebyrå och bokar många kunder dit :)










Kom ihåg mig?
Mitt namn är Fanny och den här bloggen fungerar som min resedagbok. Så välkomna att följa med mig när jag försöker upptäcka världen.

HannaVic logotype