Mellanlandar för en weekend i Paris

På vägen till Manchester kör jag en weekend i Paris för att hälsa på Pontus. Tyvärr innebär ju detta att jag måste släpa och flyga med alla väskor två gånger, men det är det så värt! Jag landade ungefär mitt på dagen igår så efter att jag tagit mig in till stan, lämnat mina väskor och fått i mig en lunch hade klockan hunnit bli en del. Men jag tycker ändå att det alltid känns som man hinner så himla mycket första dagen. Jag och Pontus tog i alla fall en lång promenad från hans lägenhet till Eiffeltornet, vidare mot Champs-Élysées och upp till triumfbågen. Därifrån tog vi tunnelbanan till Montmartre och satte oss på världens minsta men mysigaste restaurang. Efter att vi ätit så köpte vi med oss en flaska vin och satte oss i parken framför Sacré-Cœur med halva Paris som utsikt.



Anna    •     •   http://nouw.com/annatiren

Åh vad härligt med paris :D

Ellen Lindberg    •     •   http://lindbergellen.webblogg.se/

Åh, Paris! Verkar så himla magiskt. Skulle du säga att det är precis så fantastiskt som på film/serier och på bilder?

Svar: Det är absolut lika vackert som det är på film! Sen är ju en plats alltid så fantastisk som man gör den till så utnyttja alla mysiga cafén och uteserveringar, ta en kaffe framför eiffeltornet och det kommer bli magiskt :)
anannanland.blogg.se










Kom ihåg mig?
Mitt namn är Fanny och den här bloggen fungerar som min resedagbok. Så välkomna att följa med mig när jag försöker upptäcka världen.

HannaVic logotype