Tanzania day 3 (Julafton)

Kan helt klart säga att årets julafton spenderades annorlunda från hur jag brukar. Det va nämligen safari som stod på schemat. Vi började dagen redan i soluppgången för att hinna så mycket som möjligt medans det va ljust. Så efter en helt underbar hotellfrukost satte vi oss i bilen och åkte till nationalparken Tarangire. Jag som aldrig varit på safari innan var helt uppspelt av alla djuren. Och vi såg verkligen hur mycket djur som helst! Vi hade till och med turen att få se en lejonhona.
 
Framåt eftermiddagen när vi alla var helt utslagna av värmen åkte vi tillbaka för ett dopp i poolen innan middagen. Hotellet vi bodde på hade ordnat en supergod julbufé (dock ingen sill eller annat från ett svenskt julbord). Och efter middagen kom några från byn i närheten och lärde oss deras traditionella danser. Så även om det var långt ifrån hur jag brukar fira julafton så var det en helt underbar dag!
 


Hanna Karlsson    •     •   http://hannafialotta.blogg.se/

Vilken fantastisk dag!










Kom ihåg mig?
Mitt namn är Fanny och den här bloggen fungerar som min resedagbok. Så välkomna att följa med mig när jag försöker upptäcka världen.

HannaVic logotype